Sprzedaż
zmieniła się na przestrzeni lat ,jej
rola nabrała zupełnie innego znaczenia niż kiedyś. W dawnych czasach sprzedaż
była transakcją prostą człowiek szedł do sklepu kupował dany produkt i wracał
do domu.
Teraz sprzedaż produktu odbywa się w zupełnie inny sposób, zanim
produkt wyjdzie na rynek najpierw tworzone są przeróżne analizy które zakładają
wstępną wielkość sprzedaży jest to analiza rynku która pomaga poznać potrzeby
współczesnych ludzi, sprawdzają również jakie produkty w najbliższym czasie wprowadzi
na rynek konkurencja.
Następnie powstają strategie marketingowe oraz strategie
i wyznaczanie celów sprzedaży które wskazują co do kogo należy oraz od kogo
później egzekwować zadania.
Sprzedaż jest obecnie na bardzo wysokim poziomie
nie jest to kiedyś, kiedy sprzedaż była procesem bardzo prostym, kiedy to w
sklepach było bardzo mało produktów i nie było aż takiego wyboru jak kiedyś.
Obecnie konkurencja wśród producentów jest na bardzo wysokim poziomie. Na samą
promocje produktu wydawane są bardzo duże sumy pieniędzy.
Produkt wychodzący na
rynek najpierw jest promowany w krótkich spotach telewizyjnych, w reklamach w
kolorowej prasie, na bilbordach. Często organizowane są spotkania na które
zapraszane są celebryci albo też któryś z nich zostaje twarzą danego produktu
albo ambasadorem marki- są to również chwyty marketingowe które mają za zadanie zwiększyć popularność
danego przedmiotu lub usługi.
Dlatego też w reklamach telefonów , kosmetyków
można coraz częściej zobaczyć znane twarze które często pojawiają się w
telewizji. Dawniej nie było takich rewelacji przy wypuszczaniu nowych produktów
na rynek. Ludzie mieli mniejsze środki na reklamę ale też nie mieli pojęcia że
aby sprzedać produkt należy grać na emocjach tak silnie.
No comments:
Post a Comment