Tuesday, September 4, 2012

Motywacja w akwizycji - kurs asertywności nie pomoże?


Zawsze powtarzam moim pracownikom, że jeżeli chcą osiągnąć dobre wyniki, w sprzedaży bezpośredniej, muszą mieć odpowiednią motywację do działania w tym kierunku. Same chęci niestety nie wystarczą, wręcz przeciwnie, często są one wręcz nieadekwatne do rezultatu, jaki powinniśmy osiągnąć. 

Zatem na spokojnie należy się zastanowić, czy nasza sprzedaż, jest oparta, o najważniejsze argumenty, czyli skuteczne przedstawienie, zaoferowanie a potem znalezienie nabywcy na produkt czy usługę, którą zamierzamy w tym momencie przedstawić odbiorcy. Chodzi o to, czy zachowujemy się w sposób pewny siebie, czy raczej przydałby nam się jakiś dobry kurs asertywności? Bo jeśli nie komunikujemy wartości w rozmowach z klientem, to raczej nie uda nam się mu nic sprzedać. A przynjamniej będzie to bardzo trudne. 

Niestety, tutaj zapominamy o najważniejszym, że prowadzone szkolenia sprzedażowe, nie zawsze odzwierciedlają, prawdziwą sytuację na rynku, wręcz przeciwnie, sami musimy znaleźć odpowiednie wyjście z tej sytuacji. Zastanawiasz się pewnie jak? Jako pracodawca, powinieneś dobierać tak pracowników, by takich problemów, nie mieć, jednak jeśli się one pojawią, to warto się zastanowić, gdzie leży podstawa problemu, z którym na swój sposób, także ty, musisz się zmierzyć. Nie obarczam ciebie w żaden sposób odpowiedzialnością, daje ci jedynie alternatywę, którą powinieneś zaakceptować lub wykorzystać. 

Jestem pewien, że dość szybko znajdziesz tutaj wyjście z tej sytuacji, komunikacja werbalna, jest tutaj sprawą drugorzędną, musisz wyjść naprzeciw nowych wyzwań, którym na pewno sprostasz. Gdy twoi pracownicy, dostrzegą w tobie, tą energię, do skutecznego działania, to sami poczują chęć, lub napływ tego pozytywnego pierwiastka, którego ty jesteś zalążkiem, i początkowym atomem.

No comments:

Post a Comment