Tuesday, September 4, 2012

Prezentacja asortymentu a asertywność szkolenie

Skuteczna prezentacja asortymentu, to jest problem, z którym wielu akwizytorów, w dzisiejszych czasach, nie potrafi sobie poradzić. Jest po części związane z tym, że mają oni braki w umiejętnościach komunikacji. Dlatego w wielu przypadkach to asertywność szkolenie powinno być pierwszą inwestycją w nowego handlowca. 

Nasz rynek, wcale nie odrzucił takiej formy sprzedaży, wręcz przeciwnie, dalej popularni domokrążcy są po części oczekiwani, przez potencjalnego konsumenta. Oczywiście nie zawsze mówimy tutaj wyłącznie w sferze produktów, coraz częściej są to usługi, które należy takiemu konsumentowi zaoferować. Niestety, wystarczy, że nasza aparycja, lub nawet retoryka jest niewystarczająca, i już na wstępie, drzwi przed potencjalnym konsumentem, zostają dla nas zamknięte. 

Tak naprawdę to jest najczęstszy przypadek w tego typu pracy, dlatego akwizytor z definicji musi być niezwykle odporny psychicznie na odrzucenie, musi po prostu iść do następnych drzwi. Musimy zatem pojąć, kilka podstawowych zasad, które nie stanowią, jeśli chodzi o ich akceptację, przy wykazaniu minimum chęci, żadnego, większego problemu. 

Konsument, czyli w tym przypadku potencjalny klient, to osoba, której trzeba zdobyć zainteresowanie, oraz zaufanie, pamiętajmy o dobrym wizerunku, a nawet przedstawieniu nie tylko zalet, ale także wad, nie koniecznie prawdziwych. Skuteczna sprzedaż, to taka przynosi realne efekty, a nie zamierzone, gwarantujące profity, dla obu stron, czyli dla ciebie, jak i klienta, który nie tyle został przez twoją osobę zmanipulowany, tylko pobudziłeś jego zainteresowanie. 

Pamiętaj, że przy tego typu sprzedaży, klient zawsze ma prawo do zerwania umowy, dlatego nie wprowadzaj go w sferę nierealnych profitów, jakie w tym momencie zyskuje. Przedstaw mu rzeczywiste fakty, odpowiednio dobierając słowa, to nie powinno być wcale takie trudne, jak ci się wydaje, a po czasie, wejdzie ci to w krew.

No comments:

Post a Comment