Thursday, June 14, 2012

Sprzedaż wczoraj i dziś


Sprzedaż zmieniła się  na przestrzeni lat ,jej rola nabrała zupełnie innego znaczenia niż kiedyś. W dawnych czasach sprzedaż była transakcją prostą człowiek szedł do sklepu kupował dany produkt i wracał do domu. 

Teraz sprzedaż produktu odbywa się w zupełnie inny sposób, zanim produkt wyjdzie na rynek najpierw tworzone są przeróżne analizy które zakładają wstępną wielkość sprzedaży jest to analiza rynku która pomaga poznać potrzeby współczesnych ludzi, sprawdzają również jakie produkty w najbliższym czasie wprowadzi na rynek konkurencja. 

Następnie powstają strategie marketingowe oraz strategie i wyznaczanie celów sprzedaży które wskazują co do kogo należy oraz od kogo później egzekwować zadania. 

Sprzedaż jest obecnie na bardzo wysokim poziomie nie jest to kiedyś, kiedy sprzedaż była procesem bardzo prostym, kiedy to w sklepach było bardzo mało produktów i nie było aż takiego wyboru jak kiedyś. Obecnie konkurencja wśród producentów jest na bardzo wysokim poziomie. Na samą promocje produktu wydawane są bardzo duże sumy pieniędzy. 

Produkt wychodzący na rynek najpierw jest promowany w krótkich spotach telewizyjnych, w reklamach w kolorowej prasie, na bilbordach. Często organizowane są spotkania na które zapraszane są celebryci albo też któryś z nich zostaje twarzą danego produktu albo ambasadorem marki- są to również chwyty marketingowe  które mają za zadanie zwiększyć popularność danego przedmiotu lub usługi. 

Dlatego też w reklamach telefonów , kosmetyków można coraz częściej zobaczyć znane twarze które często pojawiają się w telewizji. Dawniej nie było takich rewelacji przy wypuszczaniu nowych produktów na rynek. Ludzie mieli mniejsze środki na reklamę ale też nie mieli pojęcia że aby sprzedać produkt należy grać na emocjach tak silnie.

No comments:

Post a Comment